dinsdag 8 mei 2012

Rebels With Cause!



Zondag 15 april 2012 congres in de Oranjerie van de SP. Bespreken van de congresstukken. Zijn wij er klaar voor? Zijn wij er klaar voor om over 2 jaar deel te nemen aan de regering? Was op dat moment de vraag!

Wisten wij “rebellen met reden” veel dat binnen één week en het Limburgs parlement uit elkaar zou klappen en……. de landelijke regering zou vallen!

In Limburg begon de lente iets eerder dan in Nederland.

En dan komt er van alles in een stroomversnelling. Er wordt teruggekeken naar uitspraken van Bert Kersten van december 2010. Toen zei hij dat er bij links meer was wat verbond, dan verdeelde. Met Groen Links werd een oproep gedaan toen hij niet meedeed aan besprekingen.

Vossen verliezen wel hun haren……. maar niet hun streken is een heel bekend spreekwoord! Toch?

En landelijk? Terugdenkend aan januari 2012 in Nijmegen….. 3 partijen die zeggen samen te willen gaan werken aan een ander, een socialer Nederland!

12 september zijn de verkiezingen. Hard werken de komende tijd dus.

Maar, volgens Dennis, een vriend van mijn dochters…… I never grow old, dus….. geen punt om hard te werken.

Maar eerst…… toch even ontspannen.

Zondag 29 april CK Theater.
Identigratie.
Een voorstelling waarbij 2 vrouwen van het Moedercentrum Maximina meespelen en een andere dame die, niet van Nederlandse geboorte…. Nederlandse les geeft. Verhalen uit het leven gegrepen. We beginnen met ……… een brief in het Frans!

Samen met mensen uit Venray verzorgden de dames de voorstelling.

Dank u dames, ik heb genoten!

Koninginnedag,  lintjesregendag. De burgemeester sprak mij gekscherend aan met Majesteit. Och ja, jarenlang ballet en dansen leert je wel een “Koninklijke”  houding aan! Of kwam het door mij Oranje hoed?

 ’s Middags naar de Cityrun kijken. Petje af voor diegene die de 10 mijl liepen. Onder hen zelfs……. een ambtenaar!!! Ja, lach maar, maar veel ambtenaren krijgen vaak niet die waardering die zij verdienen. Waar zou u een pas aan moeten vragen, of de geboorte van je kind aangeven……. Ja??? En dan wil er een of andere wethouder dt de ambtenaren 1% inleveren van hun salaris. En hij? Wat doet hij? Komt hij misschien met de bekende smoes.: Ja maar…… wethouderssalarissen zijn vaststaande salarissen, daar kan niet aan getornd worden. Smoesjes! Waar een wil is….

Op 4 mei herdenken we en ook dit jaar deed ik dat net als vorig jaar in Maasniel.  Kleiner en intiemer dan op het Zwartbroek plein. En geheel onverwacht moest (?) of mocht (?) ik mee het bloemstuk neerleggen.

Wethoudster en 3 raadsleden, 4 personen, 4 verschillende politieke partijen, regelmatig niet met elkaar eens in de raad, maar nu eensgezind.

Het was een beetje lastig, met vier personen het bloemstuk vast te houden en neer te leggen……. maar het lukte ons! Eensgezind!

Samen!

De dag daarna… Bevrijdingsfestival…ik kreeg een foto binnen via de mail vaneen jongeman, biertje in de hand, die voor mij….. op de knieën ging!
Of ik, feestbeest,  toch aub ook wilde komen!!! Tegen zo’n smeekbede kun je toch geen nee zeggen……

Maar ja niet veel later stond hij “cheek to cheek” met mijn dochter. Dag  illusie…….


's Zondags 's morgens vroeg op. Uitnodiging ontvangen van de oudste voetbalclub van Roermond die in Herkenbosch voetbalt. Het 90 jarig bestaan wordt gevierd. Ooit voetbalde Pierre Massy bij hen. Zijn standbeeld staat nu tegenover het Roercenter. en ja, daar bij de plaatsing was ik ook bij, dus ook even naar het voetballen. Stervenskoud, kletsnat. Niet het ideale voetbalkijkweer. 


En deze week…. Terug naar de harde werkelijkheid. Bijeenkomsten, vergaderingen, en kijken hoe en waar ik samen met dezelfde jongeman zo snel mogelijk een nieuwe paspoort geregeld krijg. Als Asenrayse jong, nu na dik een jaar rond zwervend in Zuid Amerika in Nederland zonder vaste woon of verblijfplaats zijnd, een hele klus.

Een kastje-muur ervaring!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten