zaterdag 14 mei 2011

Druk, drukker, drukst!


Oei, denk ik wanneer ik mijn blog open, dat is wel heel erg lang geleden dat ik iets geschreven heb. Je zou denken dat er niets gebeurd is in die tussentijd. Toch wel. Een heleboel!

Het is 24 en 25 april Pasen geweest.









                                                                      Het is 30 april Koninginnedag geweest.



Er is op 3 mei flink geknokt tussen politie, straatcoaches en een groepje (criminele) jongeren op Hoogvonderen (Roermond). Het is 4 mei dodenherdenking geweest. 



 Het is 5 mei Bevrijding(sfestival) in Roermond geweest. 












Het is 8 mei Moederdag geweest. Het is……….. geweest!









 
En tussen die dagen door, ben ik op 2 mei gekozen tot voorzitter van de SP afdeling Roermond/Roerdalen. Dank aan de aanwezige leden voor het in mij gestelde vertrouwen. Ik wil, met behulp van onze leden een sterke afdeling gaan neerzetten.



Zien jullie dit hartvormige ballonnetje? Leuk hè? Alleen,………. De aanleiding daarvoor is minder leuk.

Donderdag 12 mei, dag van de verpleging was er een manifestatie “Hart voor de jeugdzorg”  bij het Provinciehuis in Maastricht. Een minimanifestatie omdat de werkers in de zorg “hun” kinderen niet inde steek willen laten

Diverse sprekers die pleiten voor het behoud van een goede jeugdzorg. Goede jeugdzorg, bittere noodzaak in Noord en Midden Limburg met zijn eerst generatie allochtonen (hebben we daar nu geen ander woord voor?) problematiek.

Een oproep aan vooral de andere partijen, om niet die 10% te bezuinigen die in het regeerakkoord staan.  De werkdruk op dit moment is al gigantisch hoog. Een ICT systeem dat niet toereikend is. Een oproep om preventief te investeren, zodat achteraf niet “moord en brand” geroepen hoeft/moet worden wanneer het fout gaat.

                                      Een sfeerimpressie 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten