dinsdag 19 april 2011

Elijo


                                       Ik kies!
                                          Dacht ik!

Gisteravond Kerntakendiscussie café gehad. Aan de hand van diverse stellingen mochten we “discussiëren” .Waar was onze eigen inbreng? Waar waren onze bezuinigingsvoorstellen. Het begint te lijken op :




Vooral wanneer je blikken opvangt tussen bepaalde raadsleden in de trant van
“Zo, dat hebben wij mooi gefikst!”  "Dat hebben wij binnen!" 
Maar waar mochten we over praten? Wat mochten we dan wel wegstrepen?

Het asfalt?
Oei, foutje nee daar mag je niet aankomen. De infrastructuur is belangrijk voor onze economie? Welke infrastructuur. Alleen die naar het Outlet? 
Ondernemers wat bijdragen aan de gratis fietsenstalling?
Ook fout, want dat is een motie geweest van de grootste partij in Roermond.
Sportvelden dan? Oh my God, dan kan al helemaal niet.

Een voorstel van de SP om te bezuinigen op de raadsledenvergoedingen?
Wordt niet eens genoemd! Andere partijen hebben dat nodig voor scholing!

Waar mag je dan wel op bezuinigen in deze wonderschone stad. Natuurlijk, hoe kon ik het vergeten. Op de mensen natuurlijk! Op de WSW en de re-integratie. Je laat ze maar vrijwilligerswerk doen was iets wat ik diverse malen bij mij aan tafel hoorde! Laat ze maar in het groen werken.

Op de WSW wordt binnenkort van rijkswege al flink op bezuinigd. Wij krijgen massa’s werkende armen. Armoede wordt weer erfelijk,want studeren………. Is binnenkort ook niet meer te betalen!

Wat vind ik nu werkelijk van deze groots opgezette kerntakendiscussie? Mijn mening? Onze ambtenaren moeten het voor het duur ingehuurde bureau aandragen. Die punten, die al door de coalitie partijen zijn bepaald. Wat heb je daar als oppositie tegen in te brengen? Helaas niet veel, maar toch……maar toch….. blijf je het proberen. Al voel je je af en toe wel als…….

1 opmerking: