maandag 3 oktober 2011

Negative image! Op de Engelse toer


Roermond that’s all you need!

Lange tijd had Roermond een “positive image”. Bruisend Roermond. Alleen de laatste dagen komen we wat negatief over in de pers. De plaatselijke, de Limburgse, maar ook de landelijke. En dat……. Vind ik gewoon wat minder leuk. Wat minder, is eigenlijk nog wat te zacht uitgedrukt.

Er zijn bepaalde feiten boven tafel gehaald door journalisten, die niet de instemming hebben van het college van B & W en misschien wel van de coalitie (VVD-CDA-PvdA ).

Ik mag aannemen dat:
- de feiten zoals ze door de journalisten boven tafel gehaald zijn, kloppen.  - dat wat het college zegt, klopt.

Ik twijfel aan geen van beide punten!

Maar in onze mooie stad tekent de tweedeling (die er al was tussen arm en rijk) zich nog meer af. 2 Partijen. De ene helft gelooft het gemeentebestuur en besmeurt de journalisten . De andere helft gelooft de journalisten en besmeurt het gemeentebestuur

En ik…….. ik hoor bij het gemeentebestuur, want ik ben raadslid. En dat ik besmeurd wordt, vind ik, zacht uitgedrukt,  niet prettig.

            Ik wil niet met een scheef oog aangekeken worden.

Net als andere mensen ben ik van mening, dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen. Al kost dan dat  €500.000 zoals de fractievoorzitter van de VVD met stemverheffing door de ether slingerde. En ja, dat geld wil ik ook liever aan de mensen van onze stad besteden, wees daar van overtuigd!. Maar wat ik nog liever wil is dat het afgelopen is met het met rotte vis gooien naar elkaar.

Mijn mening? Wie niets te verbergen heeft, zal instemmen met zo’n onderzoek, om  van alle blaam gezuiverd te worden. Niet alleen plaatselijk en provinciaal, maar vooral landelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten