donderdag 6 oktober 2011

Pepermuntjes


Aflevering zoveel in de soapserie: Palermo aan de Maas



Onderzoekers naar een medicijn, naar het functioneren van hersens, naar het wijzigen van DNA of een gen om zo een kankergezwel zonder teveel lichamelijk impact weg te krijgen, deze onderzoekers naar een remedie, een kuur, zijn een apart soort gedreven mensen.

Durf ik rustig te stellen, want ik heb er in het weekend vaak 2 in huis rondlopen, die ook dan nog met hun onderzoeksresultaten bezig zijn. Als medeonderzoeker staan er al wat publicaties in medische bladen op hun naam!

Onderzoek naar het gedrag van mensen op het juridische feiten en het moreel- ethisch handelen dat vraagt weer heel andere kwaliteiten.

In Nederland hebben wij een goed onderzoeksbureau, BING. Onlangs heeft het nog onderzoek verricht naar een VVD burgemeester. Het oordeel was behoorlijk vernietigend voor haar.

Misschien dat het bureau daarom gevreesd wordt door sommige mensen? Dat er met andere namen op de proppen wordt gekomen? Van bekende mensen die ooit in de politiek hebben gezeten? Misschien dat daarom om die wens (eis?) kracht bij te zetten door iemand een briefje uit de zak gehaald wordt met de woorden: Ik kan van de voorzitters hier aan tafel (hij was zelf geen voorzitter!) wel het een en ander melden wat niet klopt!

Ik ben benieuwd wat deze niet-voorzitter, laten we hem met een goed Nederlandse naam, de naam van mijn vader,  Jan noemen, wat hij over mij gevonden heeft.

Maar goed, ik heb ook nog wel een suggestie van onderzoekers:
Peter R. de Vries, een man die van alles boven tafel krijgt en Marcel van Dam, toch ook een coryfee en bekend van de film de Onrendabelen.

Over de onderzoeksvraag zal ik nog eens gaan nadenken. Maar ik vraag mij af of dat wel nut heeft.

Voor een verfrissende smaak in mijn mond neem ik af en toe een pepermuntje.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten