vrijdag 2 december 2011

5 december (e)motie blues


Zo op het einde van het jaar
Is de raad er wel mee klaar

In mijn vorige bericht schreef ik
Dat moties zouden worden toegelicht

Rebelse moties worden gezwind
Met een pennenstreek van Liberté wethouders anders getint


Vrijheid in het nette pak
Is een andere dan met een jurk van een jute zak

Over het gezang hoef je niet te klagen
Om de vertaling kun je me vragen.

Tipje van de sluier opgelicht
Het lied is aan Guiseppe Verdi toegedicht.

In Palermo aan de Maas
Heb je voor vrijheid van meningsuiting slechts een baas.

Benny laat je weten,
Dat je voor het kopen van ijdelheid Berlusconi moet heten.


Mooi zijn zo vindt hij, alle vrouwen
Maar van het bezongen plastic, moet je houwen.

Met rot rot sind die Rosen kun je niet calculeren
Het eindbedrag, de kosten, dat wordt dan speculeren

Speculaties hier, speculaasjes daar
Goh wat is dat toch raar.
Parkeren doet men ergens anders maar.
Want, het dansvloertje ligt benedendeks al klaar.

Besluitvorming hier, besluitvorming daar,
En zo verstrijkt met rassé schreden het jaar
We worden ouder, we worden gekker (?)
En van dat zitten zo sjtief es ne stekker.

Misschien klinkt door de verliesgevende parkeergarage dit lied
Een beetje rebelse tekst vindt u niet?

Deze Dancing Queen
Zou graag eens met eindjaar naar Wien

Bij de tomaat partij heeft men met oud en nieuw ook vrij,
Maar een kaartje kunnen bekostigen voor de live Radetsky mars is er niet bij.
En bij de Liberté partij ben ik niet in het gevlei

Rebels zijn zit me al jaren in het bloed.
Daarom is dit muziekje voor mij ook goed

Na deze tijd van rijmen en dichten
Zal ik moties, amendementen en dies meer zij toelichten

















1 opmerking:

  1. Zo zie je maar weer, ook een raadslied kan haar reacties kwijt via gedicht en muziek.
    Misschien is dit een betere manier van communiceren en leidt dit tot de juiste oplossingen.
    In ieder geval om over na te denken.
    Goed gedaan Petra.

    BeantwoordenVerwijderen