maandag 12 december 2011

3e adventsweekend



Ja, ik ben katholiek opgevoed. Ik ken nog te traditie van de 4 zondagen voor Kerst een kaars meer aansteken.
Daarom zit ik ook bij de SP! Bij de rooie rakkers. Wanneer ik in mijn ledenbestand kijk zie ik de spreuk:U heeft …. Leden, heb hen lief gelijk uzelve!

Maar goed, in aanloop naar de kerst was ik afgelopen vrijdag op het station van Roermond. Ik wist dat daar (van de voorzitter van de Roermondse CDA) gezongen werd, door de 

bibberende dames (en ook heren!)
Telkens wanneer de treinen stopten en er een lading mensen uitstapten zag je de verbaasde gezichten. Een Chinese jongeman vond het heel mooi en heel Engels. (hieronder wat plaatjes)

Gevangen in een Kerstbal




















Mooie muziek

  


















De dag daarna, zaterdag de 10e ging ik naar de stad van de Bossche Bollen, de chocolade bol waar geen enkele Limburgse vlaai tegen op kan!
SP huisband Spic en Span



Actievoeren tegen het beleid van staatssecretaris de Krom. Samen met de FNV en eigenlijk ook de PvdA. Maar die heb je schijnbaar hier in Roermond niet. Sociale PvdA-ers. Al plaatsen ze op facebook wel zoiets, toch………


Een fotootje van mij strak in het actiepak kan toch niet ontbreken, Naast wat andere plaatjes!











Weggelopen uit het Charles Dickens verhaal? Of.....?






Kijk eens goed naar deze twee heren. Lijkt het niet net of ze uit een Dickens plaatje weggelopen zijn? Ik was zondag naar Arcen, naar het Scrooge festival. 







Ook daar community singing! Ook hiervan een stel leuke oude plaatjes! 







Enne, die twee heren?  Nee, die zijn toch echt van deze tijd! Van de Koninklijke Roermondse Zang- en Muziekvereniging!

Toen was het alweer maandag. Ook weer een volle dag. Een dag gevuld met leuke en minder leuke dingen.

Eerst een gesprek in het Majoor Bosshardt huis in Roermond. Toen op naar Helmond, voor iets minder leuks, afscheid nemen van mijn ernstig zieke vriendin. Hoe lang nog? Dat weet niemand.


Jody, dit muziekje is voor jou.

Terug naar Roermond vergadering van de Rekenkamercommissie. Afscheidsetentje van een van de externe leden. En dan nee nog niet naar huis, nog lange niet. Nog even oppositie overleg.

De agenda voor de komende dagen? Weer overvol!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten