maandag 28 januari 2013

Spreekwoord



Veel mensen klagen dat hun wereld steeds kleiner wordt, maar die van mij…. mijn wereld wordt steeds groter! 
Krantjes die dagen achter liepen met nieuws,typemachines waarop je je vingers blauw typte, een groot bakelieten telefoontoestel in de gang zodat je niet te lang zou bellen. Telefoontje Amerika….. 1 minuut 15 gulden en dagen en dagen wachten…… een fototoestel dat je spaarzaam gebruikte want een foto  etc. etc. een grote krakende radio, of een platenspeler met bakelieten platen....
 
En nu?
Mijn soon to be telefoon past in mijn broekzak en vervult al die functies ineen op elke seconde van de dag…… mijn wereld is dus flink groter geworden al die jaren. 

Maar een ding lijkt toch nog steeds hetzelfde gebleven te zijn..   
                   
  
Er is in onze stad heel wat te doen over het voortbestaan van de judoclub Kai in Sho, waar Nol Hofman en “Sjovan” zijn zoon, oprichter en trainer zijn. Ik ging eens kijken wie welke subsidie krijgt en ik kwam na wat navragen en rekenen op een wonderlijke uitkomst. Een uitkomst die het gezegde “Wie het dichts bij het vuur zit” eer aan doet. De rekensommetjes ga ik hier niet herhalen, maar een voetbalclub en een tennisclub houden beduidend meer over, zijn door “extraatjes”  veel beter af. (voor wie de berekening wil zien, kijk op de SP website

Ben benieuwd wat de uitkomst bij de gemeente is!

Sommige mensen lijken altijd jong te blijven. Zou het gezegde: “Sporten is goed voor u” dan toch echt waar zijn? Soms leek dat er bij mij niet op hoor. Met judo (jawel, bij Nol) op 2 plaatsen mijn enkel gebroken. Met paardrijden wel eens over het hoofd van het paard (met een koprol) voor het paard komen te staan…. Och ja, het hoort erbij.

  


Maar afgelopen dagen hebben wij de verjaardag van Henk Völke gevierd….. op de dansschool, waar hij nog wekelijks met zijn vrouw Meity flink met de beentjes van de vloer gaat. Zou je zeggen dat hij 90 is geworden? Nee toch?  Jawel!



Wordt iedereen op die manier oud? Nee helaas niet, veel mensen hebben hulp nodig, maar velen vieren ondanks het wat minder kunnen toch nog graag carnaval. 

Omdat ik vaak door collega raadslid Leon Coenen begroet word met de woorden: hallo Paradijsvogel, besloot ik eens een kijkje te nemen in het Paradijs….. het Paradies zoals het hier in Roermond heet
Hier kreeg ik niet de benaming paradijsvogel, maar Gangmaker!

En of ik niet bij het zangkoor wilde komen…… mensen kan totaal niet zingen! Zou wel willen, maar kreeg vroeger van mijn buurmeisjes en jongens te horen: Hou je mond, je kunt totaal niet zingen!

En ja mijn leeftijd kwam natuurlijk ook ter sprake…….. waat….. en nog steeds die wilde haren niet kwijt? Geeft hoop voor de toekomst………..


Ik probeerde incognito te gaan, helaas mislukt….. 
Was nog niet binnen of een smoelenboek vriendin zei al : dag Petra….. Goed begin!     




Mary keek bij binnenkomst een beetje bedenkelijk….. maar ja moest bonnetjes hebben en die tongval he, die verraadt me.



 
Gezellige middag was het……. Hier dans ik ergens de polonaise, op de muziek van “Van Alles Get”.. Beetje wazig…. Plaatjes en ik…… gaat niet goed samen!

Maar heb wel een paar plaatjes van andere “Politici” Ja politiek en carnaval is iets wat hier in Roermond heel goed samengaat. 


Oefenen kun je in de raadszaal, waar anderen je “gezwam” (sorry heren!) ik bedoel je betoog ……..




Het is wel weer genoeg voor deze keer! Moet mijn carnavalspak nog afmaken, heb een stel vergadering op de agenda, moet nog wat vrijwilligerswerk doen……. 

Als uitsmijter een Brabants liedje



Geen opmerkingen:

Een reactie posten