donderdag 14 februari 2013

“Afscheid nemen is de geboorte van een herinnering"






Time flies en so it was Time to say goodbye op vrijdag 1 februari. Tijd om afscheid te nemen van Henk van Beers. Zo’n 10 jaar was hij burgervader van Roermond. 

Foto met dank aan Rene Roosjen


Hij werd uitgezwaaid door vele inwoners van Roermond, dat alles onder het genot van een hapje en een drankje en een muziekje van John Janzen (ja….. de vader van …..).





Volgens mij is hij net als de stadsdichter wegbezuinigd bij de Nieuwjaarsreceptie. Jammer, iets minder gemeenschapsgeld naar de ECI?









Foto met dank aan Leo Daamen
Een laatste “ding” zou Henk van Beers nog doen, 2 dagen daarna……. De onthulling van het Katerbeeld op de rotonde bij de Elmpterweg. Onder het toeziend oog van onze loco burgemeester en enkele raadsleden!




Foto met dank aan Wim Kemp


 




Ja Carnaval kwam wel heel snel in zicht, op woensdag was mijn “pekske” zo ongeveer klaar, maar mijn lichaam ging protesteren. Hatsjie, nies, hoest, proest! 

En toch kon dat niet….. moest nog mijn gezicht laten zien bij het aanbieden van de handtekeningen van Judo Club Kai in Sho. Ik had daar als SP raadslid vragen over gesteld.



Foto met dank aan Ernst Anepool


Zoals we van de judojeugd van Nol gewend zijn, ging alles hel rustig en kalm, geen enkele wanklank viel er te bespeuren. Misschien toch meer van zijn kwaliteiten (en die van “Sjovan”) gebruik maken?

Foto met dank aan Ernst Anepool


Soms worden de emoties Nol teveel, en moet je even een arm om hem heen leggen en met zachte d(w)(r)ang hem teug brengen naar de tafel. Zijn boosheid gold naast wethouder IJff, ook wethouder Kemp! Maar wethouder IJff heeft toegezegd om te kijken wat hij voor Kai in Sho kan betekenen.



Ja carnaval, met rassé schreden kwam het, helaas voor mij geen time of my life…. geen dans- en vliegkunsten net als in de film…..Grandioos toch, de zang en de dans! 

                           


                  

   
Tja op zaterdag stond ik toch in het gemeentehuis, op het podium! Bijna naast een wethouder die carnaval het liefst had ontvlucht…. Helaas Ferdinand…… en mocht ik proberen het kunstje uit time of my life na te doen!
Foto met dan aan Karin (?) Daamen
Besloot het toch maar iets rustiger aan te doen Wim Kemp stak zijn handen wel uit om mij van het podium af te helpen, maar omdat we de act niet geoefend hadden, werd het wat rustiger uitgevoerd!

En dan net zie je geen fotograaf, want die stond naast me op het podium!Die wilde zelf ook wel weer eens een keer op de foto! 

                  

Na 2 uurtjes was het toch echt…… einde carnaval, hallo bed!Geen stasiefestatie…. Ook zondags was mijn bed heel erg lekker! En op maandag…. Toen vond ik het genoeg! Toch maar even als “Einzelgänger” op pad. Schnaps, war nicht mein letztes Wort, hätte kein Engel die mich trugen, maar was wel bij het Rundje Schnaps bie de Katers in Neel! Als Kat natuurlijk!

Ter afsluiting van dit magere carnavalsjaar toch ook even als een soort Heks naar het Bachusdrieve….



En toen,...... toen was de tijd dat de meeste mensen hun ware gezicht laten zien weer voorbij. 
De rest van het jaar gaan de maskers weer op. 
Jammer!!
 



En vandaag, vandaag is het Valentijns dag. 
Op Facebook zie je van alles langskomen, ook dit leuke plaatje.  

Het onderste…. Kan niet meer, alhoewel met de huidige technieken en het bovenste? Tja…….





En ook dit nummer kwam op Facebook voorbij, zeer toepasselijk voor Valentijnsdag!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten