vrijdag 22 februari 2013

Power!




Vrijdagavond alweer en de dag na de raadsvergadering. Raadsvergadering die voor de eerste keer geleid werd door onze waarnemend burgemeester Peter Cammaert.

Een ware verademing!

Ik heb nog een speech van dhr. Tilborghs die hij uitsprak direct na de benoeming van Wim kemp als wethouder in mei 2004. Hij nam op dat moment afscheid van de raad. Wat hij toen zei, lijkt heel veel op datgene wat er tot nu toe gebeurde. Niet alleen in de raad, maar ook in bepaalde columns.

Jammer, al die tijd heeft men hier in het Roermondse eigenlijk niet veel geleerd!

Ja vrijdag…. Is mijn dansmiddag. Van heinde en verre komen de mensen naar Echt, ook uit Maastricht en naast een Engels walsje, wordt er ook natuurlijk een Weense wals gedraaid.

Favoriet is natuurlijk André Rieu, met zijn Stradivarius, een van de duurste violen. Hij weet als geen ander niet alleen de viool te bespelen, maar ook de mensen!

Machtig mooi toch?

Hij weet met zijn viool macht uit te oefenen over een hele grote groep mensen. Culturele macht, positieve macht, geen dictatoriale macht. Een heel andere macht dan politieke macht.

Hij oefent de macht van de liefde voor de cultuur uit!


                  

2 opmerkingen:

  1. Petra, heb je die speech nog voorgedragen ter herinnering aan dat vervlogen moment

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jos, de speech is in mijn bezit! Ik zou aan dhr. Tilborghs moeten vragen of ik hem hier mag publiceren. Wat hij daarin zegt..... is niet voor de poes!

      Verwijderen