vrijdag 20 februari 2015

Aanvallluh


          11-4!

Nee, is geen voetbaluitslag! Zelfs niet van Helmond Sport tegen (ex)wethouders en ambtenaren van Roermond. 


                                Het is gewoon: Lijst 11 nummer 4!



De campagne voor de Provinciale Staten is begonnen. Afgelopen woensdag stonden er voor iedereen stapels flyers, folders, visitekaartjes, en grote en kleine posters klaar. Klaar om rondgebracht te worden.

De eerste visitekaartjes heb ik al uitgedeeld, de grote posters met mijn naam (en hoofd) erop liggen al bij de “aanplakcentrales” in Roermond en Leudal. Tja en dan is het moeilijk….. 


                       

Maar kan ik het alleen? Nee natuurlijk niet. Ik sta niet alleen. Wij LOKAAL-
LIMBURG zijn met 26 mensen die er voor gaan. Hier in Roermond zijn we met z’n 3-en. Naast mij doen ook Armand Thomas en Jo van der Linden mee.
 

Maar wat heb ik ooit geleerd toen ik in 2010 raadslid werd? Wat kun je van mij leren? Dat je het niet alleen kunt doen! Dat begreep ik in 2010 toen ik alle kleine partijen uitnodigde voor een gesprek om SAMEN te werken. En ja, wij vormden toen een “regenboogoppositie”. Die eigenlijk (zonder mij helaas….) bijna moeiteloos over kon gaan in de huidige Roermondse “regenboogcoalitie”.

En wat je in de gemeentelijke politiek doet, kun je ook in de Provincie doen!

SAMENWERKEN!

                
                    

Niet alleen tussen de locale partijen van LOKAAL-LIMBURG maar ook met andere partijen. Met vrouwen (en ja natuurlijk ook mannen) die je kent vanuit het Roermondse.

Zo was ik onlangs bij een bijeenkomst in Niekee die georganiseerd werd door Tirza Houben, mijn concullega. Zij had een debat georganiseerd tussen de jeugd en de minister. En daar kwam aan de orde de problemen die men tegenkwam als men in het buitenland ging werken.

De “papierwinkel” was hen, de jeugd, de goedopgeleide jeugd, een doorn in het oog!Te moeilijk! Zelfs voor hen
Ja ook binnen LOKAAL-LIMBURG sprak een tijd geleden onze kandidaat Jean Paul Kompier (wethouder in Vaals) zijn bezorgdheid hierover uit, naast  het “gemis” aan voldoende kennis van de Duitse en/of Franse taal. (een stukje van dit debat, waarbij ik wel te zien, maar niet te horen ben...is te zien op RTV Roermond http://youtu.be/kBWH_K1vM90)

Ook de verbindingen met het zeer naburige buitenland zijn niet altijd goed. Neem hier Roermond. Te voet is het van de plek waar ik zit slechts een klein half uur lopen naar Duitsland. Volgens mij ben ik er sneller dan in de stad. Maar een goed openbare verbinding…… hebben we nog steeds niet.

Misschien dat we daar, met locale ondernemers ook eens iets voor kunnen doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten