woensdag 18 februari 2015

Aswoensdag!



Ja en dan is alles weer voorbij! De pekskes, de pruuke, de schmink… alles ligt weer in de kast tot volgend jaar. Een enkele veer van de boa’s zwerven nog verdwaald rond, ontsnapt aan de stofzuiger! Maar ook die zullen spoedig verleden tijd zijn.



Het duiveltje moet weer in het doosje… of komt dat  er nu weer uit?

In ieder geval:De geur en kleur van alledag roept weer!

En wat is die alledag? Voor mij begint die kleur vanavond al. De keur van kandidaten van LOKAAL-LIMBURG komt bijeen in Haelen.

Wie is/zijn LOKAAL-LIMBURG is de heel terechte vraag. Nooooooit van gehoord! Lijkt maar zo. Wij zijn wethouders, raadsleden, ex raadsleden, van LOKALE partijen. Mensen die dichtbij de mensen staan dus.

Lokalen waar bij de gemeenteraadsverkiezing veel op gestemd is, maar die nog geen stem hadden in de Provinciale Staten. Die mensen hebben zich verzameld. En ik.. ik ben er  een van!

De provincie is een andere tak van sport van gemeentelijk. De provincie gaat er niet over of hier in Roermond de stekker uit de ECI getrokken moet worden of dat er juist extra geld naar toe moet.

Waar de provincie zich wel mee kan bemoeien? Met bijv. de leefom-geving, de visie op demografie en de rol daarbij voor de Provincie. De Provincie heeft een belangrijke taak in het signaleren van trends en ontwikkelingen die gemeenten overstijgen of hen allen raken.

Het bereikbaar houden van de kleine kernen met behulp van locale ondernemers. De tijdige omzetting van vastgoed naar levensloopbestendige woonruimtes. Maar ook het vertalen van de onderzoeken van de Health Campus naar werkgelegenheid voor de jongeren!. De vergrijzing kan hierbij ook veel kansen bieden. Innovatief bezig zijn, tegen lagere kosten, met met als resultaat betere ouderenzorg.

Een win-win situatie dus.




Maar wel met eerbied naar de ouderen. Geen  “zorgovername”  door robots, maar wel hulp van!

Dit zijn punten die o.a. mijn speciale aandacht hebben. De zorg voor ouderen (want ik ben er een van!), maar ook de werkgelegenheid voor  de jongeren. In Roermond maak ik mij daar al sterk voor bij de Seniorenraad en bij de Clientenraad Wet Werk en Bijstand.

Zo dat was even een “promotiepraatje”. Komen er nog wel meer van, maar ook de leuke dingen wil ik niet vergeten! Dat biedt weer veel kansen voor mooie praatjes met plaatjes

Geen opmerkingen:

Een reactie posten