zaterdag 21 februari 2015

Mediageil?!



Hoe haal ik “DE MEDIA” is voor iedere politica/politicus een vraag. Hoe kom ik zo positief en zo “mensenlievend” mogelijk naar voren. Daar wordt over nagedacht door “spindoctors”. Of door wie dan ook.

HOE en met WAT kom ik in de publiciteit, positief of wat minder positief, is soms op lokaal niveau minder belangrijk, wanneer ik er maar weer gezien en gelezen word. Minimaal 1 x per week de publiciteit halen was de strategie van een nieuwe partij bij de gemeenteraadsverkiezingen in Roermond in 2014.

Vandaag zag ik in DDL enkele leuke stukken staan. Een van een senator die stelde, dat de jongeren uit Limburg wegtrekken om twee redenen.

1.    Wanneer je niet bij de juiste club (CDA toen, VVD nu) hoort, hoor je er niet bij!
2.    Er zijn geen geschikte banen voor de jongeren.



Laat ik me over het eerste maar niet te veel uitlaten, maar ik moet zeggen, ik kan hem niet helemaal ongelijk geven. Of het moet het “glazen plafond” zijn waar vrouwen nog vaak tegenaan lopen bij het “Old Boys network”   


 
En wat betreft punt 2, ja mijn dochters stellen: "Wij komen niet meer terug naar Limburg, naar Roermond, want er zijn geen geschikte banen voor ons." En laat dat nu juist een van de aandachtspunten zijn in het programma van LOKAAL-LIMBURG:het vertalen van resultaten van onderzoek naar banen voor jongeren. Op elk niveau! En dat kan, samen met niet alleen de grotere bedrijven, maar ook met het midden en klein bedrijf (MKB)

Stuk nr. 2… Met lijst 11 zou het toch over carnaval moeten gaan, maar die 3 (oorspronkelijk dan) doldwaze dagen zijn al voorbij.  Ik kijk verder dan mijn carnavalsneus lang is.

In Provinciale Staten heb je weinig tot geen invloed op de gemeentepolitiek, maar in ons programma staat  als een van de speerpunten:

“Prettige leefomgeving met extra aandacht voor senioren en de juiste voorzieningen”.

En wat zie ik dan in onze mooie stad Roermond? Een prachtig complex, verrezen aan de achterkant van het Arresthuis. In de Heilige Geeststraat en aan het Pierre Huyskensplein! Eens een krottig gebouw, nu een plek waar senioren wonen. Alleen……

Ze kijken uit op het oude MOV gebouw. Dat al een aantal jaren leegstaat en misschien nog wel 10 tot 20 jaar zal leegstaan.
De opvang moest weg uit de binnenstad, omdat … en naar de wijk het Veld. 
Heel kort na de verkiezingen van 2010 ontlokte dit de mensen de woorden:“Hadden we dat eerder geweten, hadden jullie niet zoveel stemmen hier gekregen”

En nu, nu staat het gebouw er nog steeds te verkrotten. Midden in de binnenstad, waar een parkeertekort is, maar vooral tegenover een complex, waar mensen bijna niet over de stoep kunnen met hun hulpmiddelen.  

Hij is te smal. Een fiets geparkeerd en je mag de straat op stappen, om vervolgens problemen te hebben daar waar de stoeprand een hoge opstap kent.
Zou het niet een fantastisch idee zijn om dat gebouw tegen de vlakte te gooien, en daar een parkachtig landschap te maken, waarbij er ook nog wat extra parkeerplaatsen gecreeerd zouden kunnen worden voor de mantelzorgers en/of de hulpverleners? 

Van zowel dit complex als van de Lombardije.

WIE IN DE ROERMONDSE POLITIEKE ARENA HEEFT HET LEF OM DIT OP TE PIKKEN?

Vanuit  de provincie (wanneer jullie ons daar in kiezen!) willen wij echt wel een handje  helpen.

En dan nog een stuk dat mijn aandacht trok in DDL… Een grote kop.
ER komt geen vuurwerk in de Provincie!

Nou wat ons, de mensen die samen LOKAAL-LIMBURG vormen betreft, komt er vuurwerk in de Provincie. Wij willen laten zien, hoe belangrijk het is dat de lokale partijen vertegenwoordigd worden in de provincie. 
De zin: "De belangen om in het gouvernement aan de knoppen te mogen zitten, zijn immers alleen maar groter geworden" is helder. Wat hebben de grote landelijke partijen voor U gedaan? 
Hoe stemden de mensen met de gemeenteraadsverkiezingen? Meer dan 43% van de stemmers heeft bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2014 op een lokale partij gestemd. U, ik en vele anderen voelen zich niet goed vertegenwoordigd door de landelijke partijen. Het is gewoon van de zotte dat wij/U/jullie niet in Provinciale Staten vertegenwoordigd worden nu de belangen zo groot zijn.

Het mag duidelijk zijn, het gaat om PROVINCIALE politiek en niet om LANDELIJKE politiek. En toch ook gaat het een beetje om de landelijke invloed. De leden van Provinciale Staten kiezen de Senatoren van de Eerste Kamer. Die mensen kunnen een wet door laten gaan….. of tegen houden!
NU hebben we de kans om een positieve schok in Provinciale Staten teweeg te brengen : ga stemmen en stem in het stemLOKAAL op

                         LOKAAL-LIMBURG

Geen opmerkingen:

Een reactie posten