zondag 2 januari 2011

Je maintiendrai

Ik zal handhaven, onze Nederlandse wapenspreuk.
Handhavingsbeleid!
Zero Tolerance!
Twee zinnetjes die door het huidige kabinet van VVD-CDA en (vooral?) PVV vaak gebruikt worden.  Voor crimineel gedrag!

Maar wat is crimineel gedrag? Waarvoor hebben wij regels gemaakt? Voor wie zijn deze regels (in dit geval in Roermond) bedoeld?

Volgens mijn mening voor iedereen, toch?

Handhaven geldt niet alleen bij crimineel gedrag, maar ook volgens mij bij reclamebeleid!

Onlangs las ik in DDL dat ene heer Diederen ervan verdacht wordt reclame uitingen vernield te hebben. Net zoals hij in het (recente) verleden beboet is voor het weghalen van ILLEGALE reclame uitingen.

Ik vraag mij dan af, waarom wordt hij wel beboet en de persoon van wie de illegale, onrechtmatig geplaatste reclame uiting is, niet? Is dit wat wij noemen:
- meten met 2 maten?
- klasse justitie?

Nee, ik keur de door de heer Diederen in het verleden ondernomen actie echt niet goed, maar moet onze gemeente, ons college van B & W niet zorgen voor het handhavingsbeleid?

Of mag een ondernemer hier in Roermond meer dan een “gewone”man?

Lijkt er wel op!

Onlangs heb ik een schrijven in handen gekregen van mensen die (op 23 november 2010) aan de gemeente gevraagd hebben om handhavend  op te treden tegen:
Een "in strijd met de vergunning” geplaatst LED scherm.

Dit grote, veel lichtoverlast gevend LED scherm, is niet, naar de parkeerplaats gericht, zoals in de afgegeven vergunning staat, maar ……. Juist ja, naar de weg, naar de huizen!!!!

Welke partij had het ook al weer over handhaven? Welke partij is in Roermond de grootste?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten