maandag 7 maart 2011

Optocht in Remunj!

Mooi zonnig weer, heerlijk om naar de optocht te gaan. Wat een verschil met vorig jaar. Toen nat, koud, vies. Ondanks de dikke jas, 2 paar sokken waren we compleet verkleumd. Nu…….. zonder jas in de zon. Volgens mij ben ik ook nog bruin geworden!!!

Was benieuwd wat voor thema’s de mensen dit jaar belangrijk vonden. Naast feeën en elfjes, was het toch ook Roermond als stad wat een belangrijk onderdeel van de optocht was.

Het “hot item” bij een groep die ik al diverse jaren heb gezien was de RAT.



De zwarte RAT. De grote rattenvanger van Roermond  had sommige zwarte ratten zelfs eens naam gegeven en de plaats laten zien waar ze gevangen waren.
 

Een foto van de Natalinitoren met de rat in het kooitje genaamd Piet van P. is jammer genoeg mislukt. Misschien omdat die beestjes bepaalde enge ziektes voorbrengen heb ik mijn camera iets teveel bewogen om te zorgen dat ik niet besmet raak met een ziekte.

Ander belangrijk thema was het op de kaart zetten van Roermond. Er wordt de komende jaren veel gebouwd. Iets wat blijkbaar buiten de gemeenteraad om al beslist is. Ondanks de bezuinigingen die nodig zijn omdat er geld”gebrek” is voor mensen.


Wat er nieuw gebouwd wordt? Een metro (is daarvoor al gratis die ondertunneling van de Roerkade door een bepaald architectenbureau getekend?).Verder zag ik dat we er nog bij krijgen Walibi, RFC Arena en……… het nieuwste project van Jos: Een Vliegveld. Ik heb de piloten en de stewardessen van Air Rey al gezien. Ze worden gestationeerd op de El Rey Airport (vliegveld!).


Ik vraag mij af of Jos deze projecten nog wel allemaal kan zien. Hij heeft immers bij de laatste Provinciale Staten verkiezingen gevraagd of de kiezers hem naar Den Haag wilden stemmen. Volgens mij heeft hij daar genoeg stemmen voor. Zou hij echt Roermond verlaten. Zou hij echt woord houden? De tijd zal het leren.

Als een van de laatste liep een mijnheer Van Raij mee, een Einzelgänger. Hij vond, dat je beter dik kon zijn, dan dik doen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten