dinsdag 8 maart 2011

Wat ging voorbij?

Waar heb ik door drukke werkzaamheden allemaal niet over kunnen schrijven? Een heleboel dingen. Schuld daaraan? Ik werd op 13 januari per direct gebombardeerd tot voorzitter a.i.

Al een hele tijd, om precies te zijn vanaf de gemeenteraadsverkiezingen in 2010 nam ik steeds meer werkzaamheden over van de voorzitter. Nu moest ik ineens echt alles overnemen, met een verkiezingscampagne in het vooruitzicht.

Wat heb ik gemist, waar heb ik niet over geschreven. Een heleboel zoals:
De studentenprotesten. Tam vergeleken bij die van 1968 maar net zo hard, of misschien nog wel harder nodig met het huidige gedoogkabinet.


Studeren wordt weer iets van en voor de rijken. “Back to the future” wordt weer het devies.


                                                          Protesterende studentes op het Malieveld!!

Las vandaag nog een mooie quote van Rob Wijnberg hierover
"Vandaar de langstudeerboete: een volk dat eerder moet werken, stopt sneller met denken".

Mijn mening? In de toekomst zal bij dit gedoogkabinet vrijwel zeker blijken dat het ware woorden zijn!

Wat verder nog, de campagne! Buurten in de Buurt. Op Hoogvonderen maakte ik een foto!


Binnenkort gaan we op verzoek van een ander raadslid praten in de commissie. Over Hoogvonderen, want het lijkt er vaak op, dat deze stad uit niets anders bestaat dan “De Beste Binnenstad” en veiligheid op de Donderberg.

Plakken in Roerdalen met leden. Ja ook hiervan heb ik zelf de meeste foto’s gemaakt, maar op sommigen…… sta ik op!


Dan de verkiezingsmarkt, ook al gemist! Zelf geen foto’s genomen. Wel bewerkt! De foto’s zijn gemaakt door Frans Janssen een van onze leden. Frans bedankt!


En dan, einde campagne. Een hele dag zitten op Stembureau Asenray. Gezellige mensen. Het was een behoorlijk “rood” stembureau in een “bruin” gebied. Het eerste formulier dat op de tafel gelegd werd, een stem voor JvR. Het 2e formulier…… hoera. Daar stond mijn naam op!

In totaal in Roermond 327 stemmen behaald. Niet slecht dacht ik, wanneer ik dat vergelijk met het aantal stemmen wat reeds lang zittende raadsleden gekregen hebben. Ja, tegen Selcuk kan ik niet op. Zo’n grote achterban heb ik niet!

En het verzoek van Jos? Stem Jos naar Den Haag?


Daar werd volop aan voldaan. Nu nog kijken of hij het over zijn hart verkrijgt om werkelijk in Den Haag te gaan wonen. "De weduwe van IndiĆ«",  zoals Wieteke van Dort het ooit eens bezong. Misschien dat hij de bossen verruilt voor de zee. Eerst zien…….. dan geloven!!!!

                                               Mijn mening?

                                     Ik denk het niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten