zondag 10 april 2011

Het geluid van de stilte!




De tijd vliegt wanneer je veel dingen wilt doen, of liever gezegd soms moet doen. De website van de afdeling moet gevuld worden. Of eigenlijk 2 websites, SP Roermond en SP Roerdalen. En al kun je veel “knippen en plakken”, toch moet je op beide websites de foto’s “uploaden”.  


Daarnaast mijn betaalde vrijwilligersbaan, het SP raadswerk, het echte vrijwilligerswerk in het moedercentrum, oh ja ook nog een huis proberen bij te houden…….. dus dit blog schiet er helaas wel eens bij in.

Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan. Veel gelezen en gesproken over de Lus van Linne.
Een prachtig natuurgebied, dat door Ballast Nedam omgetoverd gaat worden tot……… prachtig natuurgebied! Ha ha…..

Ik bedoel natuurlijk dat Ballast winst wil gaan maken over de ruggen van de mensen. De bewoners van Linne en Merum hebben zo’n 15 jaar overlast. Last van herrie, stank en stof, maar ja…… dan hebben ze ook wat. Mooie, nieuwe natuur, geen last meer van overstromingen, ook stroomafwaarts, bij Roermond niet, want de grindgaten worden zo’n 40 cm dieper. Dus het water blijft daar staan! Halt, stop, verder drijven verboden!

Moet nog wel bewezen worden, maar daar kunnen de bestuurders van Roermond niet op wachten. Zij gaan eerder aan de slag. Ze bouwen weer nieuwe huizen in het water, want dat water blijft wel in Linne staan!!!!! Dus zulke plaatjes zien we niet meer.
Iets anders waar ik me in verdiept heb is de kerntakendiscussie. Een bezuinigingsoperatie (zo mag ik het wel niet noemen, maar ja) die begeleid wordt door een duur ingehuurd bureau.

Want onze eigen ambtenaren kunnen dat niet. Iets, wat ik totaal niet geloof! Mijn mening? De grootste Roermondse partij, bestaande uit 11 leden (of 12, want wat doet de PvdE?) is volgens mij bang om beslissingen te nemen. Kan ten koste gaan van de kiezers!!! Dus laat een bureau dat maar doen, laten we een maatschappelijk debat houden met de “burgers”  en dan kunnen die zelf kiezen. Kunnen wij achteraf met het vingertje wijzen wanneer de pijn komt. Ja, maar daar hebben jullie zelf voor gekozen!

Ik heb ook een voorstel voor bezuinigingen gedaan, samen met mijn mederaadslid. Wanneer je in het “vlees” van de mensen en de ambtenaren snijdt, moet je ook  in eigen vlees snijden, dus…….. Van de fractie budgetten de helft af en en de salarissen van college en raadsleden 25% minder. Op de website van de SP Roermond staat hier een leuk verhaaltje over. Met bijzondere foto’s.

Een  stukje van die bijzondere foto’s wil ik jullie niet onthouden.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten