vrijdag 18 november 2011

Carnaval en politiek… of is politiek carnaval?


Voor de campagne van maart 2010 zei iemand tegen mij: “Politiek en carnaval? Dat gaat niet samen! Hoezo? Tuurlijk wel, kijk maar!


Veel politici van beneden de grote rivieren houden van carnaval, zitten in carnavalsclubs als vorst, grootvorst, lid van de raad van elf, spelen in een boerenkapel (ja ik ben Brabantse!) vooruit dan joekskapel, of zingen.


Maar goed, na de raadsvergadering van 10 november werd ik door mijn dochter tot spoed gemaand. We moeten naar het Stationsplein! Schiet op!  

Ja zo moeder, zo dochter. Ik kreeg het spel van carnaval met de paplepel ingegoten. Zit in de genen die ik doorgegeven heb aan de dochters. (een zieke dochter die niet mee kon, tot haar grote ergernis)



Tijd om te schminken? Forget it! Op good gelök  pruik op, jurk aan en gaan.

Foto: Harry Allers, Bron: www.dn-uul.nl.
  
Toen we aankwamen zagen we Marc die zeer enthousiast het zaakje  presenteerde (ook hij doet iets politieks!), de mensen warm maakte voor het feest van aad op nuuj. Krijgt ie daar zo’n stel ……… die voor z’n neus staan te dansen!



Ondertussen heb ik tussen de raad van elf ook al weer een politicus ontdekt!


Later op de avond. Alweer een politiek dier op de bühne. Een zingende wethouder.

En dan het moment suprême! Tussen de vorsten die het podium betreden……. een politicus. Het aftellen…… gebeurt door onze burgemeester.

Foto: Harry Allers, Bron: www.dn-uul.nl

Als (nog steeds) Helmondse kat zag ik Veldmuuse en Ule. Dat belooft wat voor carnaval al die diersoorten. M’n pekse is toch niet klaar, maar dat ik onherkenbaar ben dit jaar…… reken maar.

Hoezo, politiek en carnaval gaan niet samen. Je zou soms haast denken dat carnaval politiek is, want er wordt vaak serieuzer over gedaan dan…….


Foto: Harry Allers, Bron: www.dn-uul.nl
                        Mensen bedankt, ut waar ne mojjen ovund!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten