zondag 20 november 2011

Sinterklaas en………… Marktplaats?!


                  
Vorige week zondag,  intocht van Sinterklaas.


Altijd leuk om naar te kijken toch.  Nostalgie. Terugdenkend aan muziekpieten, 








liedjes zingen, schoentje zetten, spanning, vol verwachting kijkende kinderogen.



Ja, das war einmal. Nu ben ik het kleintje in huis! En toch, en toch,…….. zo groot als de dochters zijn, Sinterklaas kan niet zomaar voorbijgaan!

Nu hoort mijn jongste dochter tot de jagers en verzamelaars.Wat dat betreft lijkt ze op haar opa en haar overgrootmoeder van moederszijde. Dat waren ook ……… ’t zit bie os in de femilie!




Ze jaagt op koopjes voor haar verzameling van  BLOND.Leuk, (prijzig) serviesgoed, beddegoed, andersoortig textiel, bling bling, etc.





Marktplaats, geliefd iets om te snuffelen van dochterlief, dus dacht ik, ga ook eens kijken en je komt daar werkelijk van alles tegen. Zelfs Roermondse politici in de aanbieding! Kijk maar 



Overige Accessoires > Kwalificaties
-Aannemer en doorsluizer van vriendendiensten via uitgebreide officiële en officieuze vriendenkring diensten betreffen vooral grote (met name bovenbazig welgevallig)e bouw en prestige-objecten.
-Zich de koning van het/te rijk voelen.
-Chef du poisson poisoneux.
-Snel  op lange tenen getrapt: wij bevelen hem dan ook van harte aan als adviseur voor bovenmatige maten in confectie-schoenenindustrie.
-Vertoeft gaarne in rokersruimtem met senatoriale belangen, dus heeft geen bezwaar aan aan status rijkelijk aangepaste werkomgeving: bij voorkeur ivoren toren waardoor hij illusie van premier-aureool tevoorschijn kan toveren.
-Aanwezigheid van balkon voor dagelijkse bewieroking en frisse gebakken lucht zeer vereist.

Ondertussen is de advertentie van marktplaats verdwenen. Ik denk dat een verzamelaar hem aan haar/zijn collectie heeft toegevoegd.

En ik? Ik ben nog steeds op zoek naar iets leuks voor mijn dochter(s). Komt tijd, komt raad!


1 opmerking:

  1. JE HEBT DE KNECHT VAN SINTERKLAAS GEVONDEN, HOE HEET DIE OOK WEER

    JA ZWARTE PIET, MAAR DIE KAN WEL WITGEWASSEN WORDEN

    BeantwoordenVerwijderen