zaterdag 22 maart 2014

Shit Happens!


De laatste dag van juli 2013, mijn laatste blogbericht! Waarom?
Zoals de titel al zegt: Shit Happens!

Misschien had ik eerder uitleg moeten geven?  Want waarom stopte mijn blog zo abrupt en waarom schreef ik niets over wat er allemaal gebeurde. Was ik misschien te netjes, te beschaafd? Ja, misschien wel, maar dan nu maar een beetje opening van zaken.

Mijn blog stopte omdat ik van mijn toenmalige partijtop te horen kreeg, dat ik mijn volledige tijd moest wijden aan de partij. Aan het schrijven van stukken op de partij website en niet die onzin hier! Dank je wel, leuk om te horen, maar ik stopte. Niet omdat ik braaf was, maar omdat er van alles op me afkwam.

De ballotage commissie vond dat wij niet genoeg op straat zichtbaar waren en dat de – succesvolle actie! – voor verkeerslichten (ze kwamen er op dat gevaarlijke kruispunt!), te gevaarlijk was. Ja, waar doe je het anders voor? Omdat het veilig was?

Er bleven mensen aan de kant staan, er schreven mensen vervelende dingen naar de partijtop, er namen mensen, die hun zin niet gekregen hadden stukken van bijeenkomsten (met hun Ipad en/of Iphone) op en stuurden dit door.

En toen kwam het bericht dat we als SP niet meer mee mochten doen met de gemeenteraadsverkiezingen. Er waren mensen die dat (vermoedelijk) al een hele tijd wisten en daarom opgestapt waren als bestuurslid. En dit ook alweer vermoedelijk, doorlekten aan anderen die veel in hun mars hadden.

Klap op de vuurpijl, mensen namen het mij kwalijk dat ik overstapte naar een half september opgerichte beweging. Naar O(uderen) P(olitiek) A(ctief). Slechts een enkeling begreep waarom! Vanwege het sociale programma en vanwege het gevoel dat er hier in Roermond nog veel moet gebeuren!

Ondertussen heb ik veel geleerd. Geleerd dat je niet netjes moet blijven, maar dat je moord en brand moet gillen wanneer mensen liegen en dat op Social Media zetten (terwijl jij ook met mails het tegendeel kunt bewijzen). Geleerd dat je wanneer je iets geregeld hebt als raadslid dit wel, ondanks verzoek van mensen,  luidkeels naar voren moet brengen en niet weghalen van FB wanneer dit gevraagd wordt.

En wel moet reageren wanneer door een journalist geschreven wordt dat “er geen politieke connecties” waren die voor een plek gezorgd hadden. En wel het bewijs openbaar had moeten maken.

En nog meer..... de zielepoot uit moeten gaan hangen.

En wel had moeten reageren toen er iemand allerlei dingen over je schreef wat door anderen grif werd geloofd. En ja wel had moeten reageren op de journalist die vroeg:
Ga je een aanklacht wegen laster en smaad indienen tegen die persoon?”

Je denkt dan.... ik laat je dat niet verder uitmelken, je hebt al genoeg negatiefs over me geschreven.

Maar, had ik op dat moment toch maar de raad ingeroepen van Mr. Offermans, waar ik toen mee in gesprek was ! Samen met iemand die mijn hulp had ingeroepen.

Had ik maar... ja achteraf gezien al die dingen wel gedaan. Media aandacht helpt je wel in het zadel, houd je wel op ieders tong, zo zien we regelmatig in dit land. Al presteer je niet veel, al schreeuw je wat, al hang je de zielepiet uit, het helpt allemaal om als partij in het zadel te blijven.

Heb ik nu geleerd!

En ja, hoe nu verder? Komt er een vervolg op dit blogbericht? Ga ik verder met de politiek? Ga ik verder met “iets te betekenen” voor onze inwoners? Ik hoop van wel! Ik ben nog jong, maar niet makkelijk! 

Ik heb al dingen bij mensen neergelegd, zoals dat zo mooi heet. Ik hoop dat ik de kans krijg om als vrijwilliger nog wat te doen. Wij leven immers nu in een participatiemaatschappij, die af en toe al flink vastloopt!

Of er weer een vervolg komt op deze berichten, vrijwel zeker wel, de lente komt eraan, de raadsvergaderingen zullen weer verder gaan en ik zal het vrijwel zeker niet kunnen laten om hier wat commentaar te posten!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten