zondag 8 maart 2015

De Zon, het park en de toekomstmuziek



Campagnetijd is een tijd waarvan je hoopt dat het weer mooi is! Immers je wilt je laten zien aan de mensen. Sommigen doen dat wel vaker, anderen die je sporadisch met mensen ziet praten poppen nu ineens op als paddestoelen.

Dit jaar hebben we geluk, net als vorig jaar toen het campagnetijd voor de gemeenteraadsverkiezingen was. Soms waait het een beetje, miezert het een beetje, maar echt koud et sneeuw gelukkig niet. 

Sneeuwklokjes zijn er in overvloed, maar gelukkig geen sneeuw. De laatste dagen zon in overvloed. Heerlijk lenteweer. 


Zo was ik vandaag bij mijn dochters in Nijmegen. De jongste woont zowat in het Goffert park, u weet wel, waar ook het voetbalstadion van NEC is. Waar de tijd weer aanbreekt dat er rockconcerten gehouden worden. Zien kan ze de artiesten niet, maar ze heeft wel gratis geluid! 

Maar vandaag was het in het Goffert park loei druk. Gezinnen met kinderen die in de flats vlakbij wonen waren er aan het voetballen, badmintonnen, picknicken, gewoon in een lekker stoel aan het luieren in de zon of wat aan het slenteren.

En toen dacht ik.....Waarom hebben we zoiets niet in Roermond? We profileren ons graag als een grote stad en in onze binnenstad wonen zoveel mensen. En er staat een lelijk oud gebouw al jarenlang leeeeeeeeeeeg te staan! het oude MOV gebouw. Ja ik schreef er in mijn vorige blog al eens over, maar nu kwam het weer naar boven.

Dat gebouw afbreken, een leuk parkje aanleggen misschien wel op de een of andere manier de Bethlehemstraat half afsluiten, beetje verkeer omleggen en eens kijken of het Karthuispark er niet bij betrokken kan worden. 

Och ja, ik fantaseer maar wat, maar misschien is het toch wel mogelijk wanneer er een of andere politieke partij met LEF en groene vingers het idee over zou nemen.



Mijn glazen bol zegt: Misschien is dit wel toekomst muziek ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten