vrijdag 3 februari 2012

Koud



Carnaval in zicht en wat wordt het? Koud, koud, koud! Yeah baby it’s cold outside and oh what do I hate that! Maar……. m’n pekse is van werreme stof!

Afgelopen week een drukke week. En zoals jullie van mij gewend, ik ben “van twers” tegendraads, dus ik ga gewoon van B = Leuk naar A = Narigheid.

Wim Kemp opent het CJG (foto met dank aan Leo Daamen)
Donderdag was de opening van het CJG, het Centrum voor Jeugd en Gezin op de Donderbergweg. In de nieuwe Donderie is het een herkenbaar inlooppunt in de buurt, waar ouders en jongeren terecht kunnen met vragen over gezondheid, opgroeien en opvoeden. Het biedt advies, ondersteuning en hulp op maat.



En ja, dit was een “sexy” aangelegenheid, een persmoment, de “persmuskieten”(niet stekelig bedoeld hoor mensen) waren er. Dus naast de ambtenaren en welzijnswerkers die er hard voor gewerkt hebben dat dit open ging waren er natuurlijk…………jawel raads- en commissieleden, eh ja, ik ook hoor!
Foto met dank aan Leo Daamen
 
Meestal heb ik mijn fototoestel bij me, maar deze keer …….. vergeten. Dus O6 collega raadslid Leo Daamen, maakt voor mij en van mij (gr, gr) een foto met zijn telefoon. Zo zie je eruit wanneer niet wil lachen!

Leo bedankt!

En ’s avonds een leuke lezing over het puberbrein. Heel leuk en leerzaam. Zoiets mag vaker. Geen gezwam in de ruimte, maar echt info waar je wat aan hebt, waar je wat mee kunt

De eerste 3 dagen van de week hadden we commissie vergaderingen. Van de SP wordt nog altijd gedacht dat ze Maoistisch, Stalinistisch, Marxistisch of Noord-Koreaans, maar de afgelopen dagen in de raad hoorde ik wel vaker een NJET, maar dan niet van links! Een ijzig koude Siberisch aandoende wind.

Wie het nog meer koud krijgen deze winter? De mensen die ontslagen worden bij de Westrom. De mensen die in de bijstand komen of zitten. De kinderen van deze mensen die een baan hebben. Zij moeten immers voor hun ouders gaan zorgen. Een toekomst opbouwen? Sparen? Nee, dankzij deze regering, op de voet gevolgd door ons college natuurlijk, want hun politieke kleur is dezelfde, creëren wij weer werkende armen, wordt armoede weer erfelijk. Gaan we getto’s creëren?   

In Roermond een zeer laag percentage werklozen, maar een zeer hoog percentage armoede. Hoe kan dat? Zijn de mensen in onze stad dankzij het Merkendorp, Big Spenders geworden? Of is er dankzij het Oulet zoveel armoede. Gewoon winkel personeel heeft dacht ik niet zo’n hoog salaris, maar ziet wel al die leuke dingen voorbij komen!

Gaan wij dankzij Rutte, die zegt dat er geen armoede in Nederland is terug naar armoede 1812, toen “beter gesitueerde dames” of “dames van stand” met een mandje eten langs gingen bij de armen? Of zien wij binnenkort bedelaars en zakkenrollers in onze straten terug komen. Bij het DOC misschien?

Ongetwijfeld kennen jullie de woorden “Poets-Wederpoets”. Toch wel eens ooit gehoord? Of: “Wie kaatst kan de bal verwachten”? Hebben jullie ook wel eens ooit het gevoel dat ze je er proberen “In te luizen”. Soms moet je bedacht zijn op alles. Soms lijken dingen niet wat ze zijn. En soms heb je iemand aan de telefoon die je raad vraagt en waarvan je denkt, goh het lijkt wel alsof er iemand mee zit te luisteren, of dat iemand ingehuurd is.

Met al die nieuwe glasvezelkabels die mogelijk aangelegd gaan worden gaan we richting “Big Brother is watching you” uit Georg Orwell’s roman 1984


Geen opmerkingen:

Een reactie posten