maandag 18 juni 2012

Theater




Iedere artiest heeft een podium nodig. Groot podium, klein podium, veel toeschouwers, weinig toeschouwers, maakt niet uit. Veel artiesten beginnen klein en hopen groot te eindigen.

Zoals bijv. Night at the Lake, vrienden die zaterdag in de Azijnfabriek gespeeld hebben. Binnenkort naar Sziget gaan en misschien hopen eens te spelen in het nieuwe Roermondse ECI complex. Ik zal het eens aan Tim, een van de bandleden, vragen.

In die nieuwe cultuurtempel is plaats voor een Sterrenrestaurant en een stuk Bonefanten museum Maar moet ook plaats zijn voor veel muziek stromingen, en het moet bovenregionaal zijn. Een bandje als van de zoon van mijn schoonzus moet er in kunnen spelen, maar ook dit soort muziek moet mogelijk zijn. 


Ik klap niet uit de school wanneer ik schrijf dat er problemen zijn over de verkoop van enkele andere panden aan een combinatie waarin ook ene heer van Pol een aandeel in heeft. Dat men er niet voor wil betalen, wat handje klap is overeengekomen.

Er werd heel geheimzinnig over gedaan. Het mocht niet naar buiten komen vanwege de financiĆ«le belangen etc. etc. dit “spelletjes” werd zelfs volgehouden in de commissie vergadering van dinsdag 12 juni!!!! De vergadering werd zelfs geschorst om na te kijken of en hoe en wat met geheimhouding.

Carnaval hoorde al bij de politiek schreef ik een tijd geleden maar soms is men blijkbaar ook niet vies van een stukje theater! Iedereen heeft zijn podium nodig zo blijkt maar weer.

Of dit de geloofwaardigheid van politici ten goede komt?????

En wat lees je dan de andere dag in de krant. De wethouder heeft enkele dagen eerder al tegen de journalist gezegd dat men bevreesd is dat er geen 1,9 miljoen binnengehaald wordt. Dit, omdat een aantal raadsleden (Coalitie? Oppositie? Gedogers?) dit bedrag gecommuniceerd heeft naar de journalist!

Het college is daar teleurgesteld over. Och ja, ben ik zo vaak….. ook nu! Ik ben teleurgesteld over de geheimzinnigheid rond de aankoop, over de problemen rond de aankoop. Waarom kan er niet eerlijk worden gecommuniceerd dat er fouten zijn gemaakt in het verleden? Fouten waar deze wethouder mee opgescheept zit?

Ook ik ben teleurgesteld over het feit dat er een stukje theater opgevoerd moet worden. Dat een “commissie s….. (ja het hele woord levert weer schriftelijke vragen op!) nodig gevonden wordt. Een stukje theater wat bij open en eerlijk communiceren over lijken die uit de kast komen totaal niet nodig zou zijn geweest! Waarom, zo vraag ik me dan af, waarom is men zo hardleers?

Ik hoop dat de ECI toch echt een succes wordt, na al het geld wat er in gestoken is. Het wordt “bovenregionaal”. Tenminste…. dat is de bedoeling.

Tip……….



Geen opmerkingen:

Een reactie posten