zondag 15 maart 2015

CV: Een, De of Het?






Met deze appel doe ik een appel op je goedheid. Leg hem tegen de wand, want daar ligt hij zo mooi in het licht zei zij.


Een van de taal”dingen” die ik oefende met mijn leerlingen bij het Mozaiek. De uitspraak, de schrijfwijze en de betekenis. Ik heb jammer genoeg te goed met hen geoefend. Heb nu nog slechts 2 leerlingen. De andere 4 zijn uitgestroomd naar het Mundium. Ik ben tenslotte geen gediplomeerd lerares, maar slechts een gewone vrijwilliger.




Vandaag al flyerend (goed nederlands woord!) langs de waterkant in de buurt van het Stadskantoor kreeg ik een ander woord voor ogen. Misschien ook wel omdat ik afgelopen maandag voor de eerste keer bij de vergadering van de clientenraad Participatie (vroeger Wet Werk en Bijstand)  zat.

 Participeren is ook Solliciteren is ook een CV hebben!

Een CV ook weer goed voor een woordspelletje. Wat is het nu: De CV of Het CV. Drie (3) lidwoorden voor twee (2) verschillende betekenissen van een (1) stel letters.


CV, Centrale Verwarming of Curriculum Vitae het overzicht van je opleidingen, banen en andere belangrijke dingen die je hebt gedaan. En dan denk je, goh ja, de mensen willen natuurlijk wel weten op wie ze stemmen, wat ze gedaan heeft en nog doet. 


 




Dus hier in “sneltreinvaart” mijn CV.






HBS-A (ja oudje!) , Schoevers opleiding tot directie secretaresse.  Naailes gegeven. Nog steeds conversatieles en leesles gevend. Lid van diverse clientenraden op het gebied van Jeugd, Senioren en Participatie. Raadslid geweest.



Zien jullie dat Naailes gegeven heb? Ja ben daarin lerares. Maakte mijn kleding zelf totdat ik politiek actief werd. De tijd ontbrak toen een beetje! 
 Maar van daaruit begrijpen jullie misschien mijn voorliefde voor kleding (boven en onder) en schoenen.







Maar goed, wat de toekomst zal brengen, mijn glazen bol is niet helemaal helder….. mensen leren beter Nederlands te praten, en te schrijven en een inkijkje geven van hoe het was en is in Nederland dat blijft zeker staan. Ben altijd op zoek naar nette “dubbelzinnige” woorden, dus wie er heeft … laat het me weten!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten