woensdag 18 maart 2015

Wie doet het na vanavond met wie?

 Nog een paar uurtjes en de stemlokalen gaan sluiten. De opkomst schijnt op dit moment toch nog wat tegen te vallen in vergelijking met 4 jaar geleden.

Ondanks dat de peilingen anders aangaven!

Belangrijker nog is de vraag, wie haalt hoeveel zetels. Hoe heeft men gestemd. Maar voor mij is de vraag: “Waarom heeft men NIET gestemd nog veel belangrijker”

Maar niet alleen voor mij! Ik zag net bij omroep Max een dame die in het verleden leuke tv programma’s maakte (mijn mening!). Leonie Sazias. En zij verwoordde het mooi. Ze zei (zo ongeveer!):”De debatten zijn flauwekul! Het gaat alleen maar over landelijke politiek. Het gaat niet over de Provincie.


En ja ze heeft gelijk. Ze zit net als ik bij een groepering van lokale partijen. Hart voor Noord Holland, het equivalent van LOKAAL-LIMBURG. Partijen, die niet alleen met de verkiezingen, maar ook na de verkiezingen naar de mensen luisteren.

Maar goed, de strijd is gestreden (althans bijna). Vanavond ergens laat weten we of we een zeteltje gehaald hebben. Liefst meer natuurlijk, want wanneer je kijkt naar de gemeenteraadsverkiezingen zouden we er toch wel 4 of 5 moeten behalen. Vorig jaar stemden tenslotte een dikke 40% op een lokale partij.

Waarom zou dat nu niet zo kunnen zijn?

De peilingen zeggen veel maar het zijn peilingen. De uitslag staat pas definitief op 23 maart vast. En dan beginnen de onderhandelingen wie met wie het gaat doen. Het regeren in het provinciehuis de komende 4 jaar.

Ik denk niet dat wij als beginnende partij, opgekomen vanuit bestaande lokale partijen “mee mogen doen met regeren” !

Maar degenen die op mij en mijn partij LOKAAL-LIMBURG gestemd heeft



Geen opmerkingen:

Een reactie posten