dinsdag 26 juli 2011

Draaikonten!?



Iedereen kent natuurlijk het plaatje van Koot en de Bie, maar wat wil de partij die voor minder regeltjes is, de VVD nu werkelijk hier in Roermond. Ze proberen volgens mij weer eens recht te breien wat krom is. (In een eerder stuk schreef ik er al over)


 Hoezo, vraag je je af? Lees maar!



In een stuk in DDL en een stuk in hun lijfblad de Trompetter, spreekt Jan P. beide keren over een toezichthouder, alleen het zijn volgens mij 2 verschillende toezichthouders.


In DDL van 21 juli 2011 pleit JP
 voor de aanstelling van een onafhankelijke ambtenaar die als contactpersoon gaat dienen tussen raadsleden en ambtenaren omdat mensen zich bij raadsleden melden met een probleem, en die kaarten dat soms aan bij ambtenaren. Alle raadsleden kunnen dan burgers die zich melden met een probleem doorverwijzen naar die persoon”.

Met andere woorden raadsleden mogen niet:
  • meer mee met iemand die de taal niet goed machtig is, vanwege zijn buitenlandse achtergrond. 
  • meer mee met iemand die de “geleerde” woorden, de “ambtelijke taal” die ambtenaren wel eens gebruiken niet begrijpt.
  • Een raadslid kan (en mag?) zijn volksvertegenwoordigende taak niet meer uitvoeren.

Of moet ik het zo lezen, dat de raadsleden van andere partijen weg gehouden moeten worden bij de gewone man?

Dan gaan we toch naar de wethouder! Want onlangs werd er nog door diverse wethouders luidkeels geroepen dat hun deur altijd open stond!!! Krijgen die het maar wat drukker!

De mensen vertegenwoordiger is ons recht en onze plicht als raadslid!

En vandaag krijg ik de Trompetter binnen. Ook daar een verhaaltje van JP over de wenselijkheid van een onafhankelijke toezichthouder. Alleen….. het verhaal erachter klinkt nu iets anders.

De media krijgen nu de schuld!

Hun publiciteit is er schuld aan, dat er klachten binnen komen bij de Roermondse volksvertegenwoordigers over de handelwijze van de Sociale Dienst. Er moet nu een toezichthouder komen die toetst om te kijken of de klachten gegrond zijn.

Sorry, maar wanneer ik een klacht indien vind ik die gegrond. Anders dien ik hem niet in. En wanneer er zoveel klachten binnen komen, zal er naar mijn mening heus wel iets aan de hand zijn.

Geen rook zonder vuur? Toch bang om stemmetjes te verliezen zoals ik in een eerder stuk schreef? Toch bang dat over een paar jaar de machtsverhoudingen in onze stad anders liggen?

Maar om nu op die manier recht te lullen wat krom gebreid is in onze excellente dienstverlenende stad? Typisch Roermondse politiek?

                      Niet de mijne!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten