woensdag 13 juli 2011

Muzikaal p(r)(l)aatje

Seduccion &  Whiplash

Verleiding en whiplash? 2 Termen uit het dansen. Want ja, naast mijn politieke hobby, die soms wel een baan lijkt, sport ik ook nog. Gezonde geest in een gezond lichaam.

Soms sport ik alleen, maar soms ook met z’n tweeën.  (Stijl)dansen is plezier voor twee! Zeggen ze!





Veel “figuren” in het dansen hebben namen. De dansleraar roept dan: 


“Doe eens een mooie wiphlash voor mij”! En wat zie je dan alle paren doen? 

Dit figuur!

Daar krijg je toch een whiplash van!

Op deze muziek, een mooie langzame Engelse wals.

 


 

 
Iets heel anders, maar niet minder acrobatisch is de seduccion, de verleiding! Een figuur uit de Argentijnse tango.
De Argentijnse tango is een stijl in muziek en dans die eind 19e eeuw ontstond aan de Rio del Plato in Argentinië. 

Uit de Argentijnse tango is de ballroomtango  ontstaan. De twee dansen hebben overeenkomsten, maar het zijn  twee verschillende dansen: ze verschillen van muziek en van karakter.

Het acrobatische figuur dat ik hier doe, zie je op 38 seconden in de video!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten