zondag 24 juli 2011

Het zal je kind maar wezen!


Back to the future.
Het ideaal: Blond haar, blauwe ogen.

De (al dan niet vitale) senioren en hopelijk ook veel jongeren onder ons, zullen de titels herkennen.

Denkend aan het bloedbad op het eiland voor de Noorse kust, kijkend naar het uiterlijk van de schutter. Kijkend naar zijn uitspraak dat een bepaalde partij in Nederland zijn voorbeeld is.

Terug naar de geschiedenis, back to the future? Enkele vergelijkingen. 
  • Eens was er een partij die schreeuwde dat Duitsland voor de Duitsers moest zijn.
  • Eens was er een partij die riep dat de ideale Duitser blond haar en blauwe ogen had.
  • Eens was er een partij die vond dat de Joden de schuld waren van alle ellende, die mensen naar concentratiekampen stuurde .
Nu
  1. Roept de geblondeerde leider van een beweging dat Limburg voor de Limburgers moet zijn
  2. Roept de geblondeerde leider (het is geen partij, want er is maar één lid) dat Nederland voor Henk en Ingrid is
  3. Nu roept de fractievoorzitster van de beweging van de geblondeerde leider in PS Limburg dat er geen " haatpaleizen", geen moskee meer gebouwd mag worden, want de moslims zijn de schuld van de ellende.

Eens tijdens een grote wereldbrand was dit lied een favoriet van de toenmalige leider, nu, de vogel,  het logo van de beweging van de geblondeerde leider!

Een Noors bloedbad, gepleegd door een jongeman, blond met blauwe ogen, met een voorliefde voor de PVV beweging, zou zo iets ook in ons eigen Roermond kunnen?

Mijn mening? Ik weet het niet, echt niet.

Feit?
§  Enige tijd geleden kwam mij een steekpartij ter ore.
§  Enige tijd geleden Kwam mij het brengen van de Nazi groet ter ore, beiden in dezelfde wijk  
§  Enige tijd geleden stelden 2 andere personen vragen over het feit dat er in bepaalde wijken waar veel mensen met de islamitische godsdienst wonen , vragen over het feit dat daar veel gestemd was op de PVV. Een van de vragenstellers was lid van de VVD, de partij waar de leider van de PVV (één letter verschil!) van af komt.

Naar aanleiding van die steekpartij en het brengen van die groet heb ik vragen gesteld aan onze burgervader. De eerste vraag luidde:

"Natuurlijk is het bij ons college bekend dat er een steekpartij is geweest. Vragen hiernaar is vragen om een JA beantwoording, maar wat ik wil weten is, wat ons college in het kader van de veiligheid voor alle bewoners van onze stad, gaat ondernemen om een (mogelijke) escalatie tussen diverse bevolkingsgroepen te voorkomen".

Het antwoord:
“De wijk partners hebben gezamenlijk een risico-inschatting gemaakt en geconcludeerd, dat er geen verdere gezamenlijke acties nodig waren. Het betrof een incident, waarin 2 personen met extreme denkbeelden elkaar per toeval troffen. Met beiden is contact opgenomen".


Op de 2 andere vragen werd geantwoord : zie beantwoording vraag 1.

De titel van mijn vragen: Back to the future,  brachten  onze burgemeester ondanks het feit dat ik melding maakte van het brengen van de Hitler groet, zodanig in verwarring, dat ik 10 dagen na verstrijken van de beantwoordingstermijn via de griffier hoorde dat ik op gesprek mocht)(moest) komen bij de burgemeester (in het bijzijn van de griffier)

Uiteindelijk vond dit gesprek plaats op 16 juni, waarna beantwoording volgde op 11 juli. Drie (3) maanden na de gestelde vragen.

Was ik te kritisch? Zou hier werkelijk zo iets niet kunnen gebeuren? Ik weet het niet. Glazen bol kijken of het lied van mijn eerste blog bericht weer plaatsen, of dit lied?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten